ANA SAYFABİZHABERİZREKLAM
   
KAPAKTA TASARIM TARTIŞMASI
İÇERİK
BAŞLIKLAR

* "Küstüm!" diyen de var, "Edebiyatın ruhuna daha uygun" diyen de...

* Tasarım değişikliğinin olumlu sonuçlarını kısa sürede gördüklerini söyleyen Can Yayınları'nın sahibi Can Öz, "Satışlarımız üçe katlandı" diyor...

ATTİLA AŞUT

Kitap dünyasının köklü kuruluşlarından Can Yayınları'nın yeni kapak tasarımları, yazın çevrelerinde tartışma yarattı. Yayınevi yönetiminin sessiz sedasız uygulamaya koyduğu yeni logo ve kitap kapakları genç okurlarca beğenilirken, kimi okurlardan ve yazarlardan eleştir aldı. www.gercekedebiyat.com sitesinin, "Can Yayınları'nın yeni logo ve kitap kapaklarını beğendiniz mi? Eski kapakları özlüyor musunuz?" sorusuna, izleyicilerden değişik yanıtlar geldi. Okurların büyük çoğunluğunun, eski kapak ve logodan yana görüş belirttikleri görüldü.

Bilgisunar üzerinden yayın yapan Gerçek Edebiyat  dergisinin yönetmeni ve öykü yazarı Ahmet Yıldız, Can Yayınları'nın yeni kapak tasarımlarını şu sözlerle eleştirdi:

"Can Yayınları'nın yeni kitap kapakları ve logosuna bir türlü alışamadık. Can Yayınları, MEB klasiklerinin yarattığı aydınlanmanın benzeri bir kültürel iklim yaratmış önemli bir yayınevi. Bir kuşak, Can Yayınları'nın beyaz kapaklarının üzerinde o güzelim kırmızı yürekle yüreğini onardı. Yeni kapaklar liberal, kişiliksiz ve kimliksiz kalmış gibi bir duygu uyandırıyor bizde."

Yıldız'ın bu sözleri üzerine alevlenen tartışmaya, okurlardan ve yazarlardan faklı değerlendirmeler geldi. Görüş belirten yazarların çoğunluğu, yayınevinin yeni kapak tasarımını beğenmediklerini söylediler. İşte bu görüşlerden bazıları:

 

BEĞENENLER VE BEĞENMEYENLER

* "Kesinlikle eski Can daha iyiydi. Hele de Tamaro ve Orwell'ın kapakları içerikle hiç örtüşmüyor. Ancak şöyle de düşünebiliriz. Kim bilir belki de yazarlarla ilk kez karşılaşan okuyucu, gençler bu şeker paketi çekiciliğine kapılıp okuyorlardır. Kim bilir belki de yemek yemenin zorunluluğu gibi, okumanın da birer zorunlu ihtiyaca dönüşmesini sağlayacak olan bu renk cümbüşünün iştah artırıcı duruşu söz konusudur. Keşke bu kitaplar da fast-food gibi tüketilse, eminin bilinçlerde bir oburluk, bilgi açlığı, susuzluk yaratacaktır." (Betül Yeniçeri - Ankara)

*  "Okur, Can Yayınları'nı beyaz zemin üzerindeki resimlerle sevdi. O kapak heyecan veriyordu, Can Yayınları ile özdeşleşmişti sanki. Eski kapağa dönmesi okuru çok sevindirecektir." (Ramazan Teknikel - Ankara)

* "Erdal Öz yaşamdayken, bildiğimiz nedenlerden dolayı edebiyat çevreleri üzerinde etkisi büyüktü. Eleştirmenler, dergiler ve ödül jürileri üzerinde hâkimiyeti vardı. O nedenle Can'dan çıkan bir kitap, yarışa bir tur önden başlardı. Bu durumdan yazar da memnundu, yayıncı da. Fakat yayınevi ön plana çıkarken, yazar sürüden bir parça haline dönüşürdü. Genç Can Öz ve yeni yönetim; yazarları ön plana çıkaran özgün kapaklar ve manipülasyonu makul seviyelere çeken daha nesnel tavırları dolayısıyla bence desteklenmeli. Çünkü niyet halistir. Başlangıçta ortaya çıkan kapaklar harika olmasa da, bu tavır bence daha saygın ve edebiyatın ruhuna daha uygundur." (Hikmet Temel Akarsu - İstanbul)

*  "Hayatımı sürdürebilmek için, düzene zorla, mecbur kala kala, gecike gecike, homurdanarak uydum. Dokunulmayan bir tek çocukluğum, ilk gençliğimin dostları kitaplarım vardı. Sağ olsun Can Yayınları, beyaz kapağımı ve kırmızı Can'lı yüreğimi de çizdi. Küsüm! (Özlem Güzelküçük Çam - İstanbul Üniversitesi)

* "Kırmızı logolu kapağı, Can Yayınları'nı ön plana çıkaran, ayrıştıran bir özelliğiydi... Şimdi o da herkes gibi oldu... Grafiklerle bezenmiş çokça kapak var artık piyasada... Hiçbir özelliği, güzelliği kalmadı..." (Feryal Çubukçu - Bahçeşehir Üniversitesi)

 

CAN YAYINLARI: "SATIŞLAR ÜÇE KATLANDI"

Okurlar ve yazarlar arasında süren bu tartışma üzerine Can Yayınları'nın da görüşünü öğrenmek istedik. Erdal Öz'ün ölümünden sonra yayınevinin sahiplik koltuğuna oturan oğlu Can Öz, sorularımızı yanıtlarken, tasarım değişikliğinin olumlu sonuçlarını kısa sürede aldıklarını belirterek, "Satışlarımız üçe katlandı" dedi. Can Öz'e yönelttiğimiz sorular ve yanıtları şöyle:

Can Yayınları'nın yeni kapak tasarımları bir süredir sosyal medyada tartışma konusu. Bu tartışmalar ve eleştiriler konusunda ne düşünüyorsunuz? 

-Kapakları değiştirerek Can Yayınları'nın tanınmasından vazgeçtik. Bu sayede yazarları tanınır kılabileceğiz. Örneğin, bir gün Can Yayınları'ndan sizin de bir kitabınız çıkarsa, beyaz bir rafın yapıtaşı olmaktansa, tüm kitapların arasında dikkat çekme şansı var artık. Yayınevinin görevi de kendini değil, yazarını öne çıkarmaktır. Bunun gerekli olduğuna şüphem yok, ama yine de okurların beyaz kapaklı kitaplardan vazgeçilmesini eleştirmesini çok doğal karşılıyorum. Bu, ödenmesi gereken bir bedel; çünkü 33 sene bu kapaklarla özel bir marka yaratıldı ve şimdi bu markanın en görünür tarafını ben insanların hayatından çekip alıyorum. Karar doğru, ama eleştiriler de çok doğal.

Can Yayınları'nın belleklerdeki yerleşik kapak düzenini değiştirme gereksinimi nereden doğdu? Bu açılımın, Can Yayınları'nın okur yelpazesini genişletme ve yeni okurlar edinme konusunda katkısı olacağını mı düşünüyorsunuz?

-Beyaz kapaklar, Can Yayınları'nın yayımladığı birbirinden değerli kitabı ve yazarı aslında okurdan gizliyordu. Ancak sorarak buluyordunuz bir Can kitabını. Bu açılımın yapılmasının ardından, kapağı değişen kitapların satışları neredeyse üçe katlandı. Yayınevinin genel satışları % 63 arttı. Yeni çıkan kitapların satışlarıysa en az ikiye katlandı şimdilik. Can Yayınları, tarihinin en parlak dönemlerinden birini geçiriyor. Yayın piyasasının fena halde zorlandığı bir dönemden geçtiğimizi de hesaba katarsak, değişikliklerin çok başarılı olduğunu söyleyebilirim. Bu başarıda tasarımların ve konumlandırmanın rolü büyük. Beyazdan vazgeçmek marifet değil, esas marifet Utku Lomlu gibi bir tasarımcıyla, Sırma Köksal gibi bir Yayın Yönetmeni'yle, Ali Granit gibi bir Satış Pazarlama ustası ile çalışmak."

(soL KİTAP, 4 Haziran 2014)

attila.asut@gmail.com

 

NUSRET ERTÜRK ile SÖYLEŞİ
NUSRET ERTÜRK ile SÖYLEŞİ 
Şahver Karasüleymanoğlu'nun Nusret Ertürk'le 25 Mayıs 2016'da yaptığı söyleşi.
KAPAKTA TASARIM TARTIŞMASI
KAPAKTA TASARIM TARTIŞMASI*“Küstüm!” diyen de var, “Edebiyatın ruhuna daha uygun” diyen de…
* Tasarım değişikliğinin olumlu sonuçlarını kısa sürede gördüklerini söyleyen Can Yayınları’nın sahibi Can Öz, “Satışlarımız üçe katlandı” diyor…
KAMAMBER'İN ARMAĞAN GİŞESİ HÂLÂ AÇIK!
KAMAMBER'İN ARMAĞAN GİŞESİ HÂLÂ AÇIK!
"A ah! Tank! Tank mı?... Hmm, tank... yeşil. Kamuflaj yeşili. Yeşil, tank, tüfek... tank-tüfek mi? Sokakta tank-tüfek var ve benim hiçbir anlamım yok! Ne kadar naifim, tanrılar beni bildikleri gibi yapsınlar! İnandığım dünyayı şimdi ve burada kuracakmışım! Benim dünyadan haberim yok ki daha. Neye yararım ben? Ben erkek arkadaşıma kahvaltı hazırlayayım. Bugün sarı tabaklarla yeşil örtüyü sereceğim...
SELİM ESEN'İN "AA AJANS HABERLERİ" KİTABI ÇIKTI
SELİM ESEN'İN "AA AJANS HABERLERİ" KİTABI ÇIKTI
Usta gazeteci Selim Esen'in "AA Ajans Haberleri - Olaylar Sarmalında Yazıl(a)mayanlar" kitabı Ürün Yayınları'ndan çıktı.
BİR DÖNEMİN YEMEKLİ HİKÂYESİ "SOĞAN ÖLDÜ YAŞASIN YEMEK"
BİR DÖNEMİN YEMEKLİ HİKÂYESİ "SOĞAN ÖLDÜ YAŞASIN YEMEK"
Acı, tatlı anılar, hayatın tuzu biberi yaşanmışlıklar, aynı sofradaki lezzetler gibi tadı damağımızda kalan kelimeler… Yemek yemeyi büyük bir keyif haline getiren, sofrasını dostlarla paylaşmayı ve kadeh kaldırmayı seven bir kadın, Sunar Kural Aytuna…
SILA: DEMOKRASİ FARKLILIKLARA SAYGI DUYMANIN ADIDIR
SILA: DEMOKRASİ FARKLILIKLARA SAYGI DUYMANIN ADIDIR
Yenikapı'da düzenlenen ‘Demokrasi ve Şehitler Mitingi' öncesi "Darbelere karşıyım ama böyle bir şovun içinde olmayacağım" dediği için hedef tahtasına oturtulan Sıla, süreci şaşkınlık ve üzüntüyle izlediğini söyleyerek, "Demokrasi farklılıklara saygı duymanın adıdır" dedi.
VEDAT TÜRKALİ'Yİ KAYBETTİK!
VEDAT TÜRKALİ'Yİ KAYBETTİK!
Yazar Vedat Türkali bu sabah 97 yaşında Yalova'da hayatını kaybetti. Acı haberi Türkali'nin kızı Deniz Türkali Twitter'dan duyurdu.
DURSUNALİ SARIKOÇ'U KAYBETTİK!
FOTOĞRAF SANATÇISI DURSUNALİ SARIKOÇ'U KAYBETTİK!
Fotoğraf sanatçısı Dursunali Sarıkoç bugün hayata gözlerini yumdu.
ALTIN KOZA'DA YARIŞACAK FİLMLER BELLİ OLDU
ALTIN KOZA'DA YARIŞACAK FİLMLER BELLİ OLDU
Geleneksel olarak Altın Koza Film Festivali adıyla düzenlenen, ancak bu yıl Adana Büyükşehir Belediyesi tarafından adı değiştirilerek "23. Uluslararası Adana Film Festivali"nde 55 film arasından 12 film seçildi.
SITKI FIRAT'I KAYBETTİK
SITKI FIRAT'I KAYBETTİK
Fotoğraf sanatçısı Sıtkı Fırat 86 yaşında hayata gözlerini yumdu. Ünlü fotoğraf sanatçısının ölümü fotoğraf çevrelerinde üzüntüyle karşılandı. Fırat, 18 Haziran Cumartesi günü Kocatepe Camii'nde kılınacak cenaze namazının ardından Ankara Cebeci Asrî Mezarlığı'nda toprağa verilecek.
UYKUSUZ, ERDOĞAN'IN DOĞUM KONTROLÜ SÖZLERİNİ YORUMLADI
UYKUSUZ, ERDOĞAN'IN DOĞUM KONTROLÜ SÖZLERİNİ YORUMLADI
Geçtiğimiz günlerde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan "Zürriyetimizi artıracağız diyorum. Nüfus planlamasıymış, doğum kontrolüymüş, hiçbir Müslüman aile böyle bir anlayış içinde olamaz" demiş ve bu sözler gündemi değiştirmiş, tartışma yaratmıştı. Haftalık mizah dergisi Uykusuz Erdoğan'ın bu sözlerini bir karikatürle kapağına taşıdı.
HAYDARPAŞA'DA 8. KİTAP GÜNLERİ
HAYDARPAŞA'DA 8. KİTAP GÜNLERİ
Haydarpaşa Gar istasyonunun peronlarında yapılan 8. Kitap Günleri 5 Haziran'a kadar devam edecek. Kadıköy Belediyesi tarafından düzenlenen 8. Kitap Günleri 1 Haziran'da Haydarpaşa'da başladı. Haydarpaşa Gar istasyonunun peronlarında yapılan kitap günlerinin onur konuğu Türk edebiyatının önemli isimlerinden Selim İleri.
GIRGIR'IN KAPAĞI: "BENİ TÜRK SAVCILARINA EMANET EDİNİZ"
ERDOĞAN GIRGIR'IN KAPAĞINDA: BENİ TÜRK SAVCILARINA EMANET EDİNİZMizah dergisi Gırgır, Rıza Sarraf davasında Erdoğan'ın ve 4 bakanın adının geçmesi üzerine Erdoğan karikatürünü "Beni Türk savcılarına emanet ediniz" ifadesiyle kapağına taşıdı.
GÖÇE SÜRÜLEN HAYATLARIN HİKÂYESİ: GÂVUR MAHALLESİ
GÖÇE SÜRÜLEN HAYATLARIN HİKÂYESİ: GÂVUR MAHALLESİ
Zorunlu göç ile kültürlerin nasıl susturulduğunu, mekânlardan nasıl uzaklaştırıldığını anlatan "Gâvur Mahallesi" etkinliğine ilgi yoğun oldu. Gösterimin yapıldığı salonun yetersiz kalması nedeniyle 95 dakikalık belgeseli çok sayıda katılımcı ayakta izledi.
DAVUTOĞLU'NUN GİDİŞİ GIRGIR'IN KAPAĞINDA
Haftalık mizah dergisi Gırgır, Başbakan ve AKP Genel Başkanı Ahmet Davutoğlu ile Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan arasındaki gerginliği "Davutoğlu'nun yetkileri Erdoğan tarafından bir bir budanıyor" başlığıyla kapağında işledi.
EROTİK, POLİTİK ve SARKASTİK BİR OYUN: KAMAMBER
Kara Kabere ekibi, Kamamber adlı oyunda oldukça çarpıcı bir metin ve performansla dört kadının hikayesini anlatıyor. Adı üstünde dört kadın; KendiniYiyen, DarAlan, Bağlanan ve BirOlan.
YENİ KUŞAK MODACILARDAN “KADİFEDEN HİKÂYELER”
İKÜ'lü genç tasarımcılar, Türk edebiyatının ünlü eserlerinden ilham aldıkları söz, öykü ve şiirleri, kadife kumaşlarda buluşturup bugünün hikâyesini yazdılar.
FERZAN ÖZPETEK’TEN KOMŞU DESTEĞİ…
Ressam Serpil Yeter'in "SerpİL­en­STANBU" adını taşıyan sergisinin açılışına Galata'dan komşusu ünlü yönetmen Ferzan Özpetek katılarak destek verdi. Sanatçının 37 tablosunun yer aldığı sergi 30 Nisan tarihine kadar kalacak.
KARA KABARE'NİN BİLETLERİ 'ARMAĞANLA' ALINACAK
“Kamamber”i izlemek isteyenler, “armağan ekonomisi” ile bilet alabilecek. Seyirciler, Kara Kabare’nin sitesinde yayımlanacak olan ihtiyaç listesinden diledikleri maddeyi temin ederek oyuna rezervasyon yaptırabilecek.
SARAY'I YARGILAYACAK CESUR BİR TİYATRO ARANIYOR!
Devr-i Sultan'ı tiyatro oyunu olarak kaleme alan Gazeteci-yazar Ahmet Abakay, kitabında anlattığı ‘Sultanistan Gezegeni'nde ‘Başkan' ve yandaşlarının işledikleri suçları yargılayan hikâyesini seyirciyle buluşturacak ‘cesur bir tiyatro' arıyor.
NÂZIM HİKMET BELGESELİ AMERİKA'DA YAYINLANDI
Niksarlı Cihat Taşkın’ın Görüntü Yönetmenliğini yaptığı NÂZIM HİKMET Belgeseli ABD’de yayınlandı
İSMET NURKAN İSLİMYELİ'Yİ KAYBETTİK
Türk plastik sanatçılarından İsmet Nurkan İslimyeli, 31 Ekim'de aramızdan ayrıldı. İslimyeli, Asker Ressamlar ekolünden Nüzhet İslimyeli'nin oğluydu.
KARANLIK BİR DÖNEMİN SİYAH / BEYAZ FOTOĞRAFINI ÇEKTİ
Gazeteci-yazar Attila Aşut, 1995-1998 yılları arasında yaşanan olayların siyasal / toplumsal günlüğünü tuttu.
CAN ERTUNA, SAVAŞ VE İSYANLARI YAZDI
NTV muhabiri Can Ertuna, yaklaşık 4 yıl boyunca Tunus'tan, Libya'ya, Mısır'dan Suriye'ye Arap coğrafyasındaki olayları yakından izledi ve notlarını "Arap İsyanları Güncesi" adlı kitapta topladı.
İBRAHİM DİNÇ'İN GEZİ AFİŞLERİ SERGİSİ
Grafik sanatçısı İbrahim Dinç'in "Gezi'nin 1. Yılı Afiş Sergisi" 31 Mayıs Cumartesi Ankara'da Mülkiyeliler Birliği'nde
BELEDİYE'NİN SANATA MÜDAHALESİNE CEZA GELDİ
Yontu sanatçısı Hasan Fehmi Hızal, eserine müdahale eden Trabzon'un AKP'li Belediye Başkanı Orhan Gümrükçüoğlu'na karşı açtığı tazminat davasını kazandı
CEYHUN ATUF KANSU ŞİİR ÖDÜLÜ AÇIKLANDI
Ceyhun Atuf Kansu Şiir Ödülü'nü "Çayırı Sayıklamak" adlı yapıtıyla Cevahir Bedel kazandı.
TOKİ'DEN İÇ KARARTAN FOTOĞRAF ÖDÜLLERİ
Adı uzun süredir kent yağmasıyla ve betonlaşmayla anılan Başbakanlık'a bağlı TOKİ, bir fotoğraf yarışması düzenleyerek imajını düzeltmeye çalıştı. Ödüle layık görülen fotoğraflar ise TOKİ'nin iç karartan betonlaşma manzaralarını yansıtmaktan kurtulamadı.
"ZULÜMNAME" ESKİŞEHİR'DE
6 ay önce çalışmalarına başlanan trajikomik müzikal oyun "ZULÜMNAME"'nin prömiyeri 10 Şubat 2014 Pazartesi günü Eskişehir Tepebaşı Belediyesi, Zübeyde Hanım Kültür Merkezi'nde yapılacak.
KIYI'DA GEZİ PARKI DİRENİŞİ
Trabzon'da 52 yıldan beri yayımlanmakta olan kültür-sanat dergisi Kıyı, Temmuz-Ağustos 284. sayısında Gezi Parkı Direnişi'ne yer verdi. Derginin "Gezi Parkı'ndan Dünyaya Yayılan Ses" adlı başyazısında direnişin düşünsel yönü üzerinde durulurken; Ali Mustafa'nın "Rahatı Kaçan Ağaç" anlatısında, 30 günlük eylem sürecinde yaşananlar, yazınsal bir söylemle ve ilginç görüntüler eşliğinde anlatılıyor.
 
1 - 2 - 3 - 4
 8 :
 

Bizhaberiz Bağımsız Haber Portalı

BİZHABERİZ BAĞIMSIZ HABER PORTALI | Bizhaberiz.net © 2016 | Son Güncelleme : 19.08.2017 - 13:49:49 | Şu an 82 kişi online | Kullanım Koşulları